Wat kostten bekende logo’s?

Onlangs vonden we een leuk artikel over bekende logo’s en hun kosten op deze site. We hebben het een beetje aangevuld en hieronder kunt u er meer over lezen. Vrijwel alle prijzen zijn inclusief de hele huisstijl, mocht dit niet zo zijn hebben we het aangegeven.

 

accenture_0
Accenture Dit logo is in een nieuw jasje gestoken voor $100.000.000 door het bedrijf Landor Associates in 2000. Het staat bekend als een van de duurste logo’s ooit gemaakt.
pepsi

Pepsi Het nieuwe Pepsi logo is gemaakt in 2008 voor $1.000.000 door de Arnell Group

nike

Nike Het welbekende Nike “Swoosh” logo is gemaakt voor $35 in 1975. Het werd bedacht door Carolyn Davidson. De genoemde prijs was alleen voor het logo, maar net zoals bij Google en Coca-Cola werd er voor de rest niet veel meer aan veranderd. Later gaf Nike de bedenkster van het logo 500 aandelen in het bedrijf, deze zijn inmiddels meer waard dan $600.000.

next

NeXT Het NeXT logo is gemaakt door Paul Rand voor Steve Jobs in 1986 voor $100.000.

microsoft

Windows Het windows logo is gerestyled door de mensen binnen het bedrijf. Hierdoor kostte het helemaal niks.

melbourne_0

City of Melbourne Ook dit logo is gemaakt door de Landor Associates (zie ook logo Accenture) en wel voor $625.000 in 2009.

london-2012

London 2012 Olympics Dit logo wordt ook wel het meeste gehate logo van de eeuw genoemd. Het is gemaakt door Wolff Ollins in 2007. Hij vroeg hiervoor $625.000

google_0

Google Een verrassend bedrag voor het Google logo: $0. Dit logo is bedacht in 1998 door Sergey Brin, dit is een van de oprichters van Google. Hij maakte dit logo in Gimp, een soort gratis versie van Photoshop. Het logo is later nog enkele keren licht aangepast, maar het originele concept is altijd intact gebleven.

enron

Enron Het Enron logo is bedacht door de beroemde Paul Rand in 1990. Hij maakte het logo voor $33.000

glasgow

Glasgow 2014 Games Dit logo is extra bijzonder aangezien het gemaakt is voor $95.000. Hier zat geen verdere huisstijl bij. Wie het bedacht heeft? Marque Agency.

coca-cola

Coca-Cola Het is alweer bijna kerst en een bedrijf dat elk jaar weer met een spectaculaire reclame komt is natuurlijk Coca-Cola. Het logo van Coca-Cola is gemaakt in 1885 door Frank Mason Robinson, dit was de boekhouder van het bedrijf. Robinson maakte het logo met een kroontjespen in de stijl Spencerian script. Dit was een stijl die erg populair was in die tijd en wel omdat het veel gebruikt werd in formele documenten. Hij maakte dit logo voor $0.

bp_0

BP – British Petrol Dit logo is opgefrist in 2008 voor $211.000.000.

bbc

BBC Het BBC logo is gerestyled in 1997 en wel voor $1.800.000.

anz_0

ANZ – Australia and New Zealand Banking Group Dit logo is vernieuwd in 2009 voor $15.000.000.

Leave a Reply